Uutiset
Viikon biisi: Pesso - Sun kaa (feat. Gasellit)
Radio Tutkan Viikon biisinä soi Pesson uuden albumin loppupuolelta löytyvä Sun kaa.
Nosteessa oleva helsinkiläinen muusikko, biisinkirjoittaja ja rap-artisti Pesso julkaisi debyyttialbuminsa perjantaina 23.11. Tältä Kunnes mä tapasin sut -nimellä kulkevalta levyltä on Radio Tutkan viikon biisiksi valittu Sun kaa, jolla vierailee rap-yhtye Gasellit.
Tämä albumin loppupuolelta löytyvä kappale poikkeaa muusta levyn tunnelmasta ja biiseistä sen iloisemmalla kulmalla lähestyä vaikeita aiheita. Biisiaihio on lähtöisin levyä Pesson kanssa tuottaneelta Mikko Pennaselta. Positiivinen fiilis ohjasi ajatukseen, että mukaan olisi saatava joku joka sopisi sellaiseen kappaleeseen. Ensimmäisenä Pesson mieleen tuli Gasellit.
”Ajattelin vain kysyä heiltä suoraan ja he diggasivat biisistä. Kyllä siinä joutui vähän patistamaan. Heilläkin oli omia levykiireitä ja kaikkea. Aina välillä niitä pommitin ja jännitin tuleeko sieltä loppujenlopuksi biisiä. Kyllä he sitten saivat kirjoitettua ja se kaikki istui hyvin biisiin”, Pesso kertoo Radio Tutkan haastattelussa.
Kuuntele podcastista myös mistä koko albumissa on kysymys sekä artistin muita kuulumisia.
Tuoreimmat
-
“Olen kiitollinen kodin avoimesta keskusteluilmapiiristä”, kertoo papin poika Kalle Laakso
-
Perheyrityksessä työt eivät aina jää työpaikalle
-
Turun Pietari-seura harkitsee nimenvaihtoa parantaakseen imagoaan
-
Euroopan keskuspankki ja korot alle kahdessa minuutissa
-
Perintövero alle kahdessa minuutissa
-
Hybridivaikuttaminen alle kahdessa minuutissa
-
Kameran takana oma visuaalinen maailma
-
Millaista on tehdä työtä, josta ei saa kertoa muille?
-
Ihmisellä on luontainen halu laulaa, sanoo kuoronjohtaja Ville-Veikko Verha
-
Naiset oppivat häpeämään alushousuja jo nuorena